"דרך אמונה": בית הספר נקרא ע"ש מרן שר התורה זצוק"ל

בנצי לייזרוביץ No Comments on "דרך אמונה": בית הספר נקרא ע"ש מרן שר התורה זצוק"ל

בהשתתפות ראש עיריית בני ברק מנכ"ל החינוך העצמאי: במעמד נרגש ומיוחד נקבע כי ביה"ס בית יעקב – שיכון ג' יישא את השם 'דרך אמונה' לזכרו הטהור של מרן רשכבה"ג זצוק"ל

צילום: דוברות עיריית ב"ב
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

דרך אמונה בחרתי: במעמד מיוחד ונרגש בהשתתפות ראש ישיבת קריית מלך הגאון רבי שלמה קנייבסקי שליט"א ובני משפחת מרן זלה"ה, ראש עיריית בני ברק הרב אברהם רובינשטיין, מנכ"ל החינוך העצמאי הרב אליעזר סורוצקין, הנציחה עיריית בני ברק את שמו וזכרו הטהור של רשכבה"ג מרן רבינו שר התורה רבי חיים קנייבסקי זלה"ה, בשמו וייעודו של בית הספר בית יעקב 'שיכון ג' בעיר הנמצא בתנופת התרחבות כבירה, שיישא מעתה את השם 'בית יעקב – דרך אמונה'.

במעמד הנרגש השתתפו סגני ראש העיר הרב אליהו דדון והרב מנחם שפירא, הנהלת אגף החינוך בראשות הרב יהונתן ספרא, הרב שמואל דדון מנהל באגף החינוך, אינג' שמואל כהן צדק מנהל בינוי מוסדות חינוך, צמרת הנהלת החינוך העצמאי, צוות לשכת ראש העיר, הפיקוח והנהלת בית הספר והצוות החינוכי, כאשר המעמד המיוחד עומד בסימן התפתחותו הכבירה של בית הספר והתרחבותו המיוחדת.

את המעמד פתח ראש העיר הרב אברהם רובינשטיין שבדברים נרגשים תיאר את אתגרי החינוך הניצבים לפני עיריית בני ברק, את העשייה הכבירה הזוכה להצלחה מיוחדת בכל היבט, כאשר רוחו הגדולה 'כח המשלח' של מרן זלה"ה עמדה לה לעיריית בני ברק לכל אורך הדרך. בדבריו ציין את דאגתו הכבירה של מרן זלה"ה לחינוך ילדי העיר בדרך המסורה, כשהוא משקיע מזמנו זמנים רבים וארוכים להורות ולהאיר ולהנחות את עשיית העיר ודרכה, ובכלל זה שאלות שעיצבו את בית הספר הזה שיישא מעתה את זכרו הטהור לשעה ולדורות.

"בני ברק סוגרת היום מעגל נרגש ורב משמעות. כאשר היא מעצימה ומרחיבה את תנופת בניית מבני החינוך עוד ועוד. עשרות מוסדות חינוך יצאו מאפילה לאורה, כל תלמיד בעיר זוכה היום לבשורה חדשה ומיוחדת של למידה בהרחבת הדעת ותיקון עיוותים שונים שהיו במשך שנים. לא סיימנו ואנו נפעל עוד ועוד למען ביה"ס הזה הזקוק לתוספת כיתות ולמען כלל בתי הספר בעיר. כשרוחו של מרן זלה"ה מלווה את עשייתנו וכיום גם ייקבע זכרו כעטרה לראש – כתר ופאר לחינוך ילדי עירנו". בדבריו הודה להנהלת החינוך העצמאי בראשות המנכ"ל הרב אליעזר סורוצקין, על עשייה משותפת לכל אורך הדרך למען תלמידי העיר ולהעצמת החינוך עוד ועוד.

דוברות עיריית ב"ב

מנכ"ל החינוך העצמאי סיפר בהתרגשות לתלמידות כי בדרכו לארוע נכנס את הקודש פנימה לבית רשכבה"ג מרן ראש הישיבה רבי גרשון אדלשטיין שליט"א וקיבל את ברכתו למתן השם 'בית יעקב – דרך אמונה', מרן ראש הישיבה אמר כי ברור שהזכות הגדולה של בעל 'הדרך אמונה' תשמש לסיעתא דשמיא גדולה לתלמידות.

הרב סורוצקין ציין כי אנו מחוייבים לחינוכם של התלמידות על טהרת הקודש, דבר שנעשה בעמל וביגיעה מופלאה ע"י צוותי הוראה, הניהול והפיקוח, למען כל תלמידה שתקבל את החינוך באופן מדוייק כפי שהורונו רבותינו עיני העדה. בדבריו שיבח באופן מיוחד את עשייתה של עיריית בני ברק בראשות רה"ע הרב אברהם רובינשטיין, המחוללת מהפך כביר של בינוי מוסדות חינוך, של פיתוח והעצמת החינוך באופן מעורר השתאות. ההכרזה היום על שמו של בית הספר, היא הכרזה על צעידתנו המוחלטת בדרך אמונה כמצפן וזרקור לדרך בית יעקב.

הגאון רבי שלמה קנייבסקי שליט"א ראש ישיבת 'קריית מלך' ובנו של מרן זלה"ה פתח בדברי חיזוק והתעוררות על מעלת הימים שהמה ימי דין וחשבון המעשים לבוא אל המלך. בדבריו הרחיב על החרדה הגדולה שחרד מרן זלה"ה על חינוך ילדי ישראל וחינוך בנות ישראל לתורה ויראה, דאגה לטהרת החינוך בכלל ולמען העיר בני ברק אותה ראה כפיקדון לרצונו הטהור של מרנא החזו"א זלה"ה. בדבריו הוסיף על עניין קריאת שם שעיקרו הוא הדרכה וקריאת התעוררות עבורנו במאמר חז"ל עה"פ 'הציבי לך ציונים' להוסיף ולהסתכל בדרכי הראשונים וגאוני הטהורה לדעת את הדרך נלך בה.

לאחר דבר הנהלת ביה"ס הוסר הלוט על שלטי הציון והזיכרון בסימן "דרך אמונה בחרתי" כשביה"ס שהינו מגדלור של חינוך ואחד מבתי החינוך הגדולים ביותר בעיר התורה, נושא את זכרונו הטהור של מרן זלה"ה לשעה ולדורות.



0 תגובות